تلفن ثابت : 02133594072
پیامک : 02133594072
اجزای حیاتی و ضروری بازاریابی مدرن
چگونه می توانیم بهترین طرح بازاریابی مدرن و جدید را اجرا کنیم، و برای غلبه بر آن به چه چیزی نیاز داریم؟ برای پاسخ به این پرسش ها، باید به پایه و اساس برگردیم؛ به کشف هدف اساسی بازاریابی.
یک تعریف مفید از بازاریابی که توسط موسسه بازاریابی Chartered توسعه داده شده است، بدین شرح است:
“بازاریابی فرآیند مدیریتی سود آوری است که، مسئول شناسایی ، پیش بینی و ارضای نیازمندی مشتری می باشد.”
این تعریف از بازاریابی، مستقیما بر روی بازاریابی مشتری تمرکز می کند، در حالی که به طور همزمان نیاز به ارتباط با دیگر کسب و کارهای اجرایی را به منظور کسب سود آوری و منفعت، نیز نشان میدهد. ما این تعریف را دوست داریم، چرا که چهار پرسشی را که برای گنجاندن در طرح های بازاریابی، بدانها نیازمندیم را برجسته می سازد:
شناسایی – چگونه می توانیم گروه هایی از مشتریان را به عنوان بخش های بازار و اشخاص خود انتخاب کنیم؟
پیش بینی – چگونه می توانیم از تحقیقات بازار برای شناسایی تغییرات و خواست ها و نیازهای آینده مشتری استفاده کنیم؟
رضایت مندی – چگونه می توانیم رضایت مندی مشتری را ارزیابی کنیم، رضایت مندی که وفادار و توصیه مشتری به دیگران را نیز در پی داشته باشد؟
سود – چگونه می توانیم با استفاده از سرویس های متفاوت، ترکیب درستی از سرویس ها و ارتباطات بازاریابی را برای حداکثر کردن بازگشت سرمایه خود، انتخاب کنیم؟
کلید دیگر بازاریابی مدرن که در این تعریف پوشش داده نشده است، یکپارچگی کانال ها و ارتباطات است، به طوری که بتوان سفر یکپارچه و یکدستی را برای مشتریان ایجاد کرد. کانال های زیادی وجود دارد که می توان استفاده کرد، حدود بیش از۴۰ کانال بازاریابی تعریف شده است، که اگر مایلید راجع به آنها اطلاعات کسب کنید؛ پیشنهاد می کنم مقالات بعدی ما را نیز دنبال بفرمایید.
ارزیابی و اندازه گیری پایه و اساس تمام این موارد – از تحلیل و توزیع ها استفاده کنید تا بدانید که ارتباطات متفاوت برای پشتیبانی از خرید های مشتریان، چگونه بر چشم انداز شما تاثیر می گذارد..
برچسب ها :
تهران - خیابان میرداماد - خیابان بشهت آسا - پلاک 8 - واحد 15
نظرات کاربران